Disse dage er betydningsfulde hos Tele-Mark A/S, da vi har fejret to bemærkelsesværdige jubilæer.
Først har vi Ann, en af vores mest erfarne BtB kontaktformidlere, som har været en uvurderlig del af Tele-Mark A/S i hele 20 år. Hendes ekspertise inden for BtB mødebooking er uovertruffen, og hendes lange erfaring har gjort hende til en uvurderlig ressource for virksomheden, vore kolleger og ikke mindst hendes kunder. Få dage efter fejrede vi at Mariann har været her i 10 år. I den forbindelse er det bemærkelsesværdigt at Mariann bl.a. har haft de samme to kunder igennem hele denne tid.
Vores erfaring er at når man i vores branche ansætter nye medarbejdere, så tager det ofte nogen tid at konstatere, om vedkommende har de helt rette evner, og hvilken kompleksitet af opgaver de kan løse. Det har en direkte konsekvens for de ”nye” medarbejderes kunders oplevede kvalitet. Netop i årene fra vores grundlæggelse i 1989 og frem til 2003 kæmpede vi hos Tele-Mark A/S med en tårnhøj medarbejderomsætning. Utallige studerende ind, utallige studerende ud. Resultatet heraf var, at vores evne til at akkumulere erfaringer og kompetencer ikke var til stede.
Vi tog derfor for 21 år siden den beslutning, at vi skulle blive bedre til at fastholde de dygtigste, langt bedre. Konkret satte vi os det klare mål, at vi skulle blive branchens bedste til netop det, målt på anciennitet. En forudsætning for at nå det mål, var at indstille rekrutteringen af studerende og deltidsansatte.
Målet blev nået for flere år siden, og ifølge LinkedIn er vi stadig i førertrøjen. LinkedIn angiver virksomhedsstatistik, på de forskellige virksomheders firmaprofiler, bl.a. på de medarbejdere som angiver de er ansat i virksomheden. I skrivende stund er Tele-Mark A/S gennemsnitlige ansættelsesår hele 8,2 – branchens suverænt højeste.
Når Tele-Mark A/S’ medarbejdere med godt 8 års gennemsnitlig ansættelsestid booker møder, så har vi, for mange år siden konstateret, at hver enkelt medarbejder er dygtig nok, til at være en langsigtet del af Tele-Mark A/S, og det viser erfaringen, at vore kunder sætter stor pris på og belønner ved fortsat at være kunde.